Hamulce rowerowe.

Hamulce rowerowe.

Rynek rowerowy dysponuje różnymi rodzajami hamulców v-break ,dual pivot,u-brake ,rolkowe, cantilever ,torpedo ,tarczowe :hamulce tarczowe możemy podzielić na hydrauliczne oraz mechaniczne.

Hamulce V-break stosowane są w rowerach crossowych ,trekingowych czy miejskich , niedrogie w utrzymaniu jak i serwisowaniu, mają jednak swoje minusy jakimi są wpływ na zużycie obręczy oraz słaba skuteczność w deszczu oraz błotnistych terenach. Serwis takich hamulców opiewa na wymianie linki , pancerze oraz okładzin klocków.

Hamulce dual-pivot  swoje zastosowanie znajdują w rowerach szosowych ze względu na stopniowanie siły hamowania , są bardzo mocnymi hamulcami również zużywają obręcz.

Hamulce U-brake  swoje zastosowanie mają aktualnie w rowerach bmx , używane w rowerach starego typu gdzie nie ma piwotów  , są to hamulce tanie oraz proste w budowie .

Hamulce rolkowe  najczęściej wykorzystywane w rowerach miejskich . Ich zasadę działania uzyskujemy przez tarcie pomiędzy wewnętrznym bębnem a krzywka, która jest popychana przez rolki ,dzięki temu siła hamowania jest duża, a sam hamulec działa bez zarzutów w każdych warunkach pogodowych.Zaletą tych hamulców jest mało awaryjność i niskie zużycie co znacznie wydłuża żywotność.

Hamulce cantilever - rzadko używane przez znanych producentów rowerowych , trudne w regulacji 

Hamulec torpedo  hamulec znajdujący się w piaście , wykorzystywany w rowerach miejskich oraz dziecięcych , jego praca polega na tym ,że gdy zahamujemy czyli przekręcimy korbami do tyłu okładziny wewnątrz piasty działają na jej ścianki w zależności od użytej siły uzyskujemy hamowanie. Hamulec tego typu jest mało awaryjny oraz odporny na złe warunki atmosferyczne.

Hamulce tarczowe - wyróżniamy hamulce hydrauliczne oraz mechaniczne. Zwykle hamulce  mechaniczne wykorzystywane w rowerach z marketu są tak słabej jakości , hamulce v-break przewyższają je w skuteczności hamowania aby hamulce mechaniczne spełniały swoje zadania należy zainwestować w hamulce znanych producentów . Hamulce hydrauliczne montowane w rowerach górskich oraz turystycznych zapewniają silne hamowanie w różnych warunkach atmosferycznych , aby cieszyć się z długiej żywtoności należy o nie odpowiednio dbać . Hamulce tarczowe nie są drogie w utrzymaniu jeżeli są prawidłowo użytkowane.

Related Posts: